Macammana Nak Letak HyperLink di Comment Box


Hari tu, saya perasan ada seorang pengkomen ni, letak hyperlink entri terbaru dia di tempat komen.

Jadi, saya pun tertanya-tanya, camne eh nak buat camtu? Sebab, kalau kita copy and paste link kita, dia jadi tak boleh tekan kan?

Saya adalah jenis manusia yang suka google dulu, sebelum tanya orang.. Jadi, saya pun google. Nak tanya orang tu, takut lambat respon.

So, saya taiplah, How to put link in blogger comment box. Hmm, lebih kurang lah kot..

Wahhh! Saya belajar sesuatu yang baru~

Ni tutorial yang saya follow, klik sini ---> How To Put a Link in A Comment box 

So, nilah contoh format html nya,
 ni contoh setelah diletak link,

Yang berwarna merah tu, korang kena hafal lah kot..Saya hafal.. Jangan lupa yang " tu sekali..

Ok.

Contoh korang nak tinggalkan link entry terbaru korang ke, apa-apa ke,

My Latest Entry: Macammana Nak Tau Komen Dibalas@Tak
My Funniest Entry: Usik Mengusik Antara Kita

Ha, bolehlah try.. Nak try tinggalkan link entri korang kat bawah pun tak pe~ Kalau ada cara yang lagi senang, bagitau lah..

Ok, moga bermanfaat. Thanks.

::Larangan Membuka Aib Orang Lain::

Dari Muadz bin Jabal ra. meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda : Barangsiapa memalukan saudaranya yang muslim dengan sesuatu dosa yang dia telah berrtaubat dengannya, Allah tidak akan mematikannya sehinggalah dia sendiri terjerumus kedalam dosa tersebut. 
(HR Tirmizi)





Comments

Post a Comment

Thanks for the comment guys ^^