Wednesday, January 25, 2012

Usik-mengusik Antara Kita


Kat dapur tadi, terdengar suara Ayit dan Uci bercakap-cakap dari dalam bilik. Dengar ajelah, sebab tengah makan masa tu.


Ayit: Uci, nanti Ayit cerita, Uci ikut tau apa yang Ayit cerita. Uci ikut perkataan yang hujung-hujung je.

Uci: Ok.

Ayit: Pada minggu lepas...

Uci: Lepas...

Ayit: Kami sekumpulan pengakap...

Uci: Kami sekumpulan pengakap...

Ayit: Tak, yang hujung je..Yang pengakap je. Ayit ulang balik. Kami sekumpulan pengakap...

Uci: Pengakap...

Ayit: Pergi berkhemah di hutan.

Uci: Hutan.

Ayit: Malam itu...

Uci: Itu...

Ayit: Perut saya berasa sakit yang amat sangat.

Uci: Sangat...

Ayit: Lalu, ketika semua orang sedang tidur...

Uci: Tidur...

Ayit: Saya bangun dan menuju ke hutan.

Uci: Hutan.

Ayit: Setelah melepaskan hajat saya, saya pun kembali ke khemah.

Uci: Khemah...

Ayit: Keesokkan harinya, saya pergi semula ke hutan itu.

Uci: Itu..

Ayit: Saya amat terkejut apabila mendapati taik saya semalam dah hilang!

Uci: Hilang! (sambil ketawa)

Ayit: Siapa yang ambik taik saya?!

Uci: Saya!

Ayit: Uci yang amik taik Ayit?!  Bwahahaha! (Ketawa sampai tak ingat dunia) Uci nak buat apa ngan taik Ayit?Oooohh!

Uci: (gelebah) Mana ada?! Ish, Ayit tipu! Waaaaaaaa.... ( Uci mula menangis...)

Ayit: Ish, Uci ni.. Tu cerita nak kenakan orang lah... Bukan betul pun...

Uci: (Uci terus menangis sampailah Ayit pujuk balik...)


Ok, saya yang kat dapur pun dah tergelak. Tak senunuh Ayit ni. Biarkan ajelah budak dua orang tu... Pandai-pandailah nak berbaik semula.

Gurau senda kalau tak ada dalam kehidupan adik-beradik, memang tak sah!

Setiap hari, ada je yang gelak giler-giler, ada je yang menangis, ada je yang menjerit sana, jerit sini... kan?

These are the colorful of brothers and sisters.

I LOVE MY BROTHER AND SISTERS!

Mujahid a.k.a Ayit (12 tahun)
Musyirah a.k.a Uci (7 tahun)

6 comments:

  1. hahahah...best ar adik awk pnya lwak nih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. =) boleh la kalo nak try pas ni kt sesape..aha.

      Delete
  2. haha..sampai hari ni ayit tak habis2 mengusik uci, tambah2 lepas exam ni

    ReplyDelete

Thanks for the comment guys ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...