Di manakah saya?


Assalamualaikum.

Saya yang bernama Muslihah, sekarang merupakan pelajar tahun satu, Fakulti Sains Kesihatan, UKM KL.

Alhamdulillah.

Setelah melalui beberapa dugaan (beberapa ke?), akhirnya, selamat mendaftar di UKM cawangan Kuala Lumpur. Hmm, walaupun asalnya, tak tahu apa-apa pasal kos tu, tapi akhirnya Mus terima jugak.

UPU bagi saya kos Environmental Health and Industrial Safety (EVH). Asalnya, mula-mula Mus nampak kos tu, Mus bertekad nak tukar ke Dietetik sebab dalam upu memang mintak dietetik. Tapi, pas 2 minggu, Mus rasa, tak apalah tak tukar.

Sebab apa?

Saya suka ngan kakak-kakak senior, dan coursemate yang lain. Nampak ada peluang di situ. Peluang untuk amal maaruf nahi mungkar. Who knows that this might be the time for me.

Sekarang, dah lebih sebulan di situ. Tapi, abah selalu membangkitkan soal pemilihan kos tu. Dan... hati ini sering berbolak balik. Keliru.

Betul ke pilihan aku ni?

Saya terkesima bila abah tanya, betul ke kos tu sesuai dengan yong? Dengan jiwa yong?

Yeah, I admit it. That course is more to environment, close to the nature, animals... but my soul is more to human.

Human is really interesting, and their uniqueness mesmerizing me,urging me to explore more about them (emm,this sounded like an alien trying to invade the Earth =,='), their mechanism, their way of thinking, and how easy a human can be manipulated, so does animal.

Seringkali diri ini mengeluh. Saya tahu saya tak tukar kos ni sebab saya suka dengan coursemate, senior walaupun saya tahu saya memang tak minat kos ni.

Tapikan, minat boleh dipupuk. Saya dah istikharah sebelum memutuskan untuk tukar kos. Dan lepas tu, saya rasakan yang saya tak mau lepaskan EVH.

Ya, hati manusia memang senang dimanipulasikan. Ohhhh.

***

Hari tu pergi Kuala Gandah. 
National Elephant Conservation Centre. 
Dapat naik gajah. 
Geli.

Kena buat report.








Comments