Budak histeria?

Hari ni hari Ahad, 20 JUN 2010. Minggu ni saya tak balik lagi. Banyak nota yang nak disiapkan. Yela, dalam kuliah, saya amik je gambar slide, malas nak salin, pensyarah laju ohh.. Dah tu, balik kelas, buat kerja lain, tangguh nota... Sekarang, dalam fon ni, dah bertimbun nota kimia and bio.. Haa.. Sapa yang susah sekarang?

So, sabtu ahad ni, bertungkus lumus jugak salin balik lecture's note dalam fon ni... Hmm.. Minggu lepas, blok buat rombakan. Semua yang di tingkat 3 dan 4 dah diturunkan tuk penuhkan tingkatkan bawah.. So bilik saya yang dulunya dua orang je, dah penuh dah sekarang, dapat roomate baru la kiranya, Rashidah dan Farhana..

Okay,nak dijadikan cerita, Fiqa, Fana and Shidah, balik rumah jumaat ritu.. So, malam jumaat tu, saya tido sorang2 je.. Dah penat study math tuk kuiz isnin depan, saya pun tertidur sorang2.. Ok je..

Pastu,pagi esok, budak bilik sebelah kagum dengar citer saya tido sorang2.. hehe.. beselah tu.. cewah.. hahah..dia tu penakut sikit,sebab tulah cakap macam tu.. Entahlah, ramai orang takut tido sorang2, sebab takut dengan 'benda2 ciptaan Allah yang halus tu'.. tapi, prinsip yang saya pegang sebelum ni, " Tak nampak, tak dengar, tok sah takut". Haa, tulah prinsip saya.. Hahah..kelakarlah..

Ok, saya nak cerita, petang Sabtu, dalam bilik, tetiba saya dgr orang jerit2.. Saya pun fikir dengan selambanya, "Ei budak pompuan zaman sekarang ni, tak leh kuat lagi ke nak jerit? Malula kat mak ayah yang datang jenguk anak2..." Then, saya jenguk2 la kat tingkap, tengok bawah(saya tingkat 1).. Ada 2 orang budak perempuan, macam tengah dalam ketakutan.. Lepastu, nampak pulak ibu2 kat cafe, pergi ke tingkat bawah blok kitorang, tanya kenape?

So, saya fikir ada sesuatu dah terjadi... Then, tengah fikir2 apa yg tgh t'jadi, felo(warden asrama), Pn.Baiti, call saya (ceh. macam orang penting je kan sampai dikenali felo. haha, saya s/u asrama sebenarnya. lantik diri sendiri haha), tanya kalau2 saya ada nombor telefon ajk surau.. Saya ckp saya takde.. And then, tetiba je, bergema surah yaasin yang diulang2 berbelas kali saya rasa.. Sah lah, ada budak histeria..

Tetiba rasa sejuk pulak tangan. Dahlah masa tangan sejuk tu, tetiba pintuku diketuk dengan kuat. Macam nak tercabut pintu tu, serius..!

Bersambung..

Comments

  1. salam..
    mantop r muslihah! hehe
    lama x dgr citer.pegi x pelancaran ikram?
    sy pegi..jumpe umi,syahida,siti,syahid
    nk jmpa awk..huhu
    doakn awk brjaya!

    --marhamah--

    ReplyDelete

Post a Comment

Thanks for the comment guys ^^