Hari yang berlalu...

Alhamdulillah, banyak perkara dah berlepas. Ada yang ok,ada yang tak ok. Tapi, benda yang lepas, biarlah ia berlalu.

Jom kita susuri hari-hari itu sebagai satu memori yang sudah berlalu. Eh, apa yang saya cakap ni? Emm.. Korang tak yah baca pun tak pe.. :)

1. Meeting 1st KRJ KL. Hari Khamis,xingat tarikh. Akhawat yang hadir cuma saya, Maizatul Hanisah, Assyahidah dan Siti Atikah. Yang ikhwah tak ingat. Ingat Yasser, Sulaim,Izzaldin, Muadz n Abang Bai aje. Kami bincang pasal program sepanjang tahun KRJ KL. Antaranya, Program Cuti Sekolah. Bincang-bincang, dapatlah Offline With Hedonism. Bincang objektif, tentatif n lain2. So, saya ditugaskan tuk buat banner. Abang Bai nak nextweek.

2. Esoknye,saya sibuk sangat. Sabtu nya,pergi sukan ayyit la, buat spek la.. Ahadnye,keluar rumah lagi,tapi tak ingat gi mana ngan family. So,senang citer,saya lupa pasal banner. Tup2, esoknye, Yasser tanye banner dah siap belum. Aahh.. sudah..

Saya tak tau sangat buat banner,so mintak abah tolong malam tu. Abah pun bagitau apa yang kena buat dan macammana. So, then,I got the idea. Thanks abah. Dah siap draft,hantar kat abg bai kot email. Rupe-rupenye, banyak pembaharuan kena buat.Kena edit la.. Saya pun editla.. tak pe, pengalaman nak belajar. Lepastu, hari Rabu tu, saya demam. Sampai tengahari.

Petang tu, abang bai minta tolong buatkan brochure. Oklah, saya kata. Saya pun nak try gak buat brochure. Lagipun, draft brochure saya dah buat siap2, sebab abah kata, org yang buat banner, better buat brochure sekali. Cuma tinggal nak isi maklumat aje. Tgk2 abg bai minta buat brochure pulak. So,skali jalanlah. Demam pun macam dah kebah. Saya nak try buat brochure malam tu. Tapi, malam tu,lebih kurang pukul 7 malam, saya diserang sakit perut yang teramat. Sakit yang sampai tendang2 katil tu. Hahah.. Tak taulah gastrik ke ape.. Pukul 10.00, baru rasa lega sikit lepas tidur. Bangunlah ngadap komputer,try buat brochure. Buat simple2 je, sebab saya nak try je. Dah tu,send la..

3. Esoknya,sakit perut saya datang lagi.Kena diarrhea pulak rupenye. Tengahari baru bukak komputer. tengok komen.

4. Jumaat ada meeting MHI. Malangnye, diarrhea tak hilang2... saya tak dapat menghadirkan diri. Diarrhea ni berlangsung selama seminggu. Seminggu tu jugak saya hilang 2 kg. Memang sakit betul. Nak muntah2.. Takkan keracunan makanan kat KlANG aritu? Hehe.. tak pegi klinik pun,sebab abah ingat biasa2 je.. tak pelah.. macam2 ubat saya makan kat rumah tu.

5. Selasa ada meeting KRJ pasal OWH!. Pegilah.Bincang pasal fasi, cenderamata, bahan2, n macam2 lagi. Best pulak.

6. Khamis amik result, emm.. bersyukurlah. alhamdulillah.. dapat 6a je. ummi n abah kata, xapalah.. tu yang yong mampu buat.. mak sharinah ada kat hujung dewan. dia excited giler yong dapat 6a Sharinah dapat 9a. die citer kat ayah adilah yg yong tak tuisyen pun boleh dapat 6a.. hmmm.. ummi pun cakap,kalau ummi hantar yong tuisyen,mgkin yong leh dapat straight a.. hmm,yeke ummi? ntahlah,yong bersyukur je walaupun sedih sebab tak dapat yang terbaik.. tak study betul2 tuk subjek sains.. pasal tuisyen, ada kena mengena ke? ntahlah,xpenah merasa gi tuisyen,kecuali matematik masa pmr dulu. Ingat lagi kata abah, tak payahlah pergi-pergi tuisyen. Abah kata, kalau boleh,yong tulis buku, 'Straight A without Tuition'.. hahah.. nampaknya xde peluanglah abah.. Biaq pi la, yang dah lepas, lepas aje.. ntahlah,macam alasan je tak dapat straight a sebab tak gi tuisyen. ;) kann..? buat yang pegi tuisyen, buat yang terbaik dan jangan ponteng. belajar betul2.sure dapat straight a,dengan izin tuhan :)

7. puas mencari course yang ok. abah kata buat tesl je.. tapi,saya takut..bukannye terer english pun.. so,cadangan abah yang lain, buat bahasa. bahasa inggeris.. la.. BI lagi.. hahah.. tapi, saya berminat jugak. InsyaAllah.. Goodbye my medicine line..

8. sibuk tukar upu.

9. Meeting MH-i hari Rabu, 17.3.10.

10. O.W.H. Nanti ade mse,saya citerlah..

11. siapkan minit mesyuarat MH-i.

12. tertunggu-tunggu surat PLKN ni.. kol org tu pagi tadi, tgk2 surat sampai petang. Alhamdulillah.. oklah,dapat Sibu pun,Sibulah.. Jonaco Park, Sibu..ngeheh..

K,tu je kot.. Saya bercerita biasa2 je. See you the next 3 month..!

Comments