Wednesday, October 7, 2009

Program Kecemerlangan SPM

Hari Khamis minggu lepas, cikgu rombak kelas form5. Ikut keputusan diagnostik( tengah tahun).. Uhh..hanya tuhan sajalah yang tahu macammana rasa kecut perut masa dalam proses pembahagian kelas tu..

Kelas akan dipecah kepada 6 kelas. 5A1,5A2,5A3,5A4,5A5, dan 5A6.. macam sekolah asrama je.. jadi, terhapuslah kelas 5 Zuhal, 5 Uranus, 5 Musytari,5 Utaris,5 Pluto,5 Bumi dan 5 Marikh..

Kelas-kelas rombakan tu, terbahagi pada 4 kategori pulak.. kategori pertama, calon spm yang ditarget untuk semua A, Kedua, calon yang ditarget untuk 5A ke atas, ketiga,calon target 5 kredit ke atas, keempat, calon target 3 kredit ke atas..

cikgu buat kat tapak perhimpunan.. mula-mula cikgu panggil senarai pelajar tuk kelas 5A5 dan 5A2, dah kecut dah.. sejuk je tangan..tercuak seketika.. xde nama oden..

next, 5A6 dan 5A3..xde jugak.. sebenarnye, saya pun tak faham sistem ni.. dia tak ikut susunan nama kelas tu.. xikut turutan.. 5A2 bukan utk yg 'atas2' tp yg 'bwh2'.. jadi, smpai skrg sy tak faham.. kesimpulannya, nama kelas ni tak ikut turutan prestasi.. sesuka hati cikgu je nak letak kelas tu ditarget mana..

next tinggal 5A4 dan 5A1.. kelas yg lain dah disuruh cikgu naik ke tempat masing2.. pastu, tgk2, maryam dan zulaika kat 504.. saya kat 5A1.. tak kira lah dapat mana2.. 5A1 kat bilik media.. Sharinah tak suka..sebab rasa cam sempit.. tak adelah sha, ok je.. pembelajaran pun sistem baru.. kelas saya ade 23 orang je..

No comments:

Post a Comment

Thanks for the comment guys ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...