Wednesday, October 7, 2009

Kami Nampak Ular...

Khamis minggu lepas, kak Tia perasan ada ular dalam bilik air.. Kak Tia usik2 dengan kayu panjang... Ular tu pun menegak.. Woohh..Ular tedung.. Warna hitam..

Bunyi berdesir-desir.. Umi kata, sejak balik dari kampung hari tu, dia dah dengar bunyi macam tu kat dapur... Maksudnye, masa kitorang kat kampung, ular tu amik kesempatan nak masuklah..

Abah tak de kat rumah.. Jiran yang lain yang lelaki semua kerja.. Jadi, umi ngan kak Tii pun membelasah ular tu..guna kayu tu.. Yong kata kat umi yong sedih.. Umi kata jangan sedih2..Binatang tu bahaya.. Umi ketuk2 ular tu.. Fazlina kerjanya menjerit-jerit aje..haha.. Ada ke dia suruh telefon bomba? Dah gabra sangat dah tu.. Haha.. Kitorang tuan punye bilik air ni relax je, dia pulak gabra.. biasalah tu.. dia datang rumah aritu lepas sekolah, nak isi borang masuk matrik..

Dengar bunyi ketukan kena kat kepala ular tu, menimbulkan rasa kesedihan yang teramat.. Wuhuu..Sian ular tu.. kan dah kena ketukan umi ngan kak Tia.. tula, sapa suruh masuk rumah orang..

Akhirnya, ular tu pun meninggal, eh mati.. Baunya sungguhlah hamis.. Kak Tia masukkan dalam plastik..Tengok ular tu rasa nak termuntah pun ade..

So, sekian..

p/s: SPM...

No comments:

Post a Comment

Thanks for the comment guys ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...