Saturday, May 30, 2009

Majlis Berbuka Puasa di SRIP

Rabu lepas, makcik Zai, naqibah usrah, ajak berbuka puasa di Sekolah Rendah Islam Pintar. Hari Khamis, 28 Mei 2009, menggantikan usrah.

Pagi tu, yong ajak Ijah sahur, tapi, Ijah tanak. Dia kate, makcik Zai bagi kalau pergi tak puasa pun. Ish, budak tu... Akhirnye, yong sahur sorang. Abah kat Terengganu, jadi, makcik Zai tumpangkan. Pukul 6.45 kena siap dah. Pukul 6.30 ptg, Ijah pulak kate taknak pegi. Pulak....

Tapi, yong paksa jugak. Dia pun siap dengan tak ikhlas. Pastu,dah siap pakai baju semua, dia gaduh pasal tudung pulak. Kate tudung dia bulat. Hahaha.. Lawak je.

Akhirnye,yong gi sorang. Sampai2 dah azan.Bukaklah puasa. Anis ngan Aimi dah ada kat sana. Sumayyah ngan Asma' datang lambat sikit. Lepas solat maghrib, Pakcik Ghaffar, ayah Sumayyah ngan Asma' bagi tazkirah sikit pasal perasaan riak dalam hati seorang mukmin.

Lepastu, Pakcik Zam, ayah Aimi ngan Anis pulak ambil alih. Pakcik Zam tunjukkan kami satu 'slide show' gambar2 yang diambil semasa Minggu Palestine. Saya tak berapa jelas di mana lokasinya. Banyak aktiviti diadakan. Lepastu, Pakcik Zam puji sorang budak tingkatan lima ni, yang datang menolong di situ. Namanya Luqman. Pakcik Zam pun tunjuk gambar2... Macam kenal. Haha.. Ada satu gambar ni, sama je. Banyak pulak gambar tu. Lepas gambar tu, gambar tu lagi. Tak tau bila nak habis.. Haha..

Majlis Iftar berakhir dengan solat Isya'. Makcik Zai tak dpt hantar balik, jadi mintak tolong Kak We. Kak We pun, hantar balik.

Balik2 je,tengok Ijah tengah tolong Ayyit buat robot guna kotak2 tuk periksa pendidikan seni esok. Okeylah.. Balik2,terus tidur. Ngantuk..

No comments:

Post a Comment

Thanks for the comment guys ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...